Co-Coders
Fra forretningside til koncept
En idé blev til en detaljeret konceptbeskrivelse og en skarp value proposition.
Vi har hjulpet Co-Coders med at skabe en platform til læring, inspiration og uddannelse. Co-Coders kom med en forretningsidé om at ville skabe et fællesskab samt en læringsplatform, der kunne understøtte alle typer mennesker, som ønsker at lære og uddanne sig inden for tech. Samtidig skulle platformen hjælpe med, at løse manglen på både diversitet og arbejdskraft i tech-branchen.
Projekt
Gennem et intensivt innovationsforløb, der bl.a. bestod af en række workshops, fik vi sammen identificeret målgrupper og interessenter, samt konkretiseret brugerrejsen og de vigtigste funktioner og behov for hver af brugergrupperne.
Proces
Outputtet blev en tydelig konceptbeskrivelse med et klart value proposition. Sammen med en high-level arkitektur, en datamodel og et udviklingsroadmap for platformen, blev det et værdifuldt element i den udviklingsproces, der efterfølgende har ført til lancering af Co-Coders platformen.
”VÆRKs arbejde har været afgørende for, at vi har kunne nå hertil hvor vi står i dag. Processen gav os helt nye indsigter, og deres både tekniske og strategiske tilgang til opgaven, var i det hele taget med til at udfordre - og i sidste ende styrke Co-Coders’ løsning og forretningskoncept.”
Lise Lystlund, CEO & Co-founder hos Co-Coders.
Outcome
Krifa
Kortlægning af datamønstre
Kan mønstre i data pege på årsager til et specifikt problem, og vise vejen mod en løsning?
I samarbejde med Krifa har vi undersøgt forskellige interne datasæt for at lede efter mønstre i tilstrømning og tab af medlemmer.
Vi arbejdede med et tidsbegrænset projekt og et meget specifikt mål. Derfor definerede vi en ramme, hvor vores research bestod af både intern Power BI samt data fra eksisterende rapporter og offentligt tilgængelige kilder.
Herudover benyttede vi vores forskellige kompetencer for at opnå en bred perspektivering der kunne sikre, at research og mønstre blev omdannet til brugbare indsigter.
Projekt
Vi arbejdede ud fra Design Thinking principper, men med dataanalyse som mål. Derfor benyttede vi bl.a. Double Diamond-modellen - detngav os en god processtøtte til inside-out analyse af et outside-in problem.
Herudover kørte vi også en række workshops og samarbejdede via en knowledge matrix.
Proces
Ud fra vores dataanalyse og reserach kunne vi kortlægge et overordnet billede af en række tendenser.
Samlet set fungerede det som beslutningsgrundlag for igangsættelse af både nye tiltag og test af en række ideer.
Outcome